Rekrytering

Numer sker uttagningen genom en tuff och hård rekryteringsprocess, som leder till en ettårig anställning som Nya Fröken Sverige. Visionen är att Nya Fröken Sverige ska fundera som en verklig förebild och inspiration för unga människor i Sverige, men hon ska också kunna representera Sverige och svenskt näringsliv internationellt. Det är ett tufft jobb, och urvalsprocessen är extremt hård. Istället för på utseende ligger fokus nu på inre drivkraft och kvaliteter. Sedan nystarten har tiotusentals ansökningar kommit in och behandlats. Kravprofilen är omfattande och innehåller ledord som:

•Självförtroende, •Ledaregenskaper, •Inspirationskälla, •Föredöme, •Humoristisk, •Omtänksam, •Utstrålning, •Medmänsklig, •Karaktäristisk,
•Verbal, •Allmänbildad, •Nyfiken.

”Nya Fröken Sverige är ett unikt projekt som vågar ta ställning, utan att visa pekpinnar, som tar ut svängarna utan att förlora fokus, och som framförallt vågar inspirera utan att kritisera. Välkommen till Sveriges mest ambitiösa och viktiga projekt!” – Panos Papadopoulos